ח"כ רוטמן ליועמ"ש ועדת החוקה: "חוות דעת מוטה"

    נתי קאליש No Comments on ח"כ רוטמן ליועמ"ש ועדת החוקה: "חוות דעת מוטה"

    אתמול הייעוץ המשפטי של הכנסת קבע כי גם אם הרפורמה המשפטית תאושר בכללותה יש להחילה רק מהכנסת הבאה. היום בוועדת החוקה יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הציג ליועמ"ש הוועדה 52 פעמים בהם הכנסת הצביעה על תיקונים לחוק יסוד שנכנסו בתחולה מיידית, וקרא לו לחזור בו

    שמחה רוטמן וגור בליי בוועדת החוקה צילום: ערוץ הכנסת
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמה במערכת המשפט ממשיכה לייצר כותרות: היחסים בין יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, ליועץ המשפטי של הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי, שמלכתחילה לא היו הכי טובים, הולכים ומחריפים עם התקדמות הדיונים בוועדה בעניין רפורמת המשילות של שר המשפטים יריב לוין.

    אתמול פרסמנו, כי הייעוץ המשפטי של ועדת החוקה קבע כי גם אם הרפורמה המשפטית תאושר בכללותה, יש להחילה רק מהכנסת הבאה, כפי שהיה בעבר בהסדרים חוקתיים אחרים, כדי "לא לשנות את כללי המשחק באמצע המשחק" ולא "לפגוע במערכת היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה".

    אך יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן, לא ממש השלים עם זה. היום, בדיון שהתקיים בוועדת החוקה, הוא מנה בפני היועץ המשפטי 52 (!) פעמים בהם הכנסת הצביעה על תיקונים לחוק יסוד שנכנסו בתחולה מיידית, כשהבולט בהם הוא חוק יסוד ממשלת החילופים שפגע אנושות במערכת היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה ושינה את כללי המשחק באמצע המשחק.

    "מסמך ההכנה של הייעוץ מוטה. חלק ממנו זו הטיה מובנית של משפטנים באשר הם וחלק ממנו הוא הטיה שנובעת אולי מחוסר הסכמה ואולי מסיבות אחרות. חוו"ד מוטה מעצם וטיבה מקשה על היכולת לאמץ חלקים נכונים" אמר רוטמן.

    היועמ"ש עו"ד ד"ר גור בליי הגיב: "ההתייחסות במסמך במפורש הייתה רק לתיקונים המשנים באופן משמעותי את היחסים בין הרשויות או בין קואליציה ובין אופוזיציה. תיקון ממשלת חילופים שהוזכר למשל על ידך היה בעיקרו של דבר ביחס לאופן הרכבת הממשלה, בתוך הממשלה, ולא שינוי ביחסים בין הקואליציה ובין האופוזיציה או עם רשויות אחרות, בנוסף – הצענו להחיל מהכנסת הבאה ולא קבענו שחייבים, כמו שאנחנו עושים בהרבה מקרים גם בנורבגי".

    "אנחנו נותנים חוו"ד וייעוץ משפטי לוועדה למיטב הכרתנו המקצועית ונמשיך לעשות את זה בצורה הכי טובה שאנחנו יודעים. חלק מהטענות שהועלו התבססו על הצגה לא נכונה של הדברים שכתבנו או אמרנו ואז ויכוח עם אותה הצגה לא נכונה" הוסיף.

    לסיכום, יו"ר הוועדה קרא ליועץ המשפטי לחזור בו מחוות הדעת המוטה שכתב בעניין.



    0 תגובות